آکسیجن (O2) سینسر کیا ہے اور اس کا بنیادی کام کیا ہے؟
آکسیجن (O2) سینسر، جسے عام طور پر لیمڈا سینسر (Lambda Sensor) بھی کہا جاتا ہے، گاڑی کے ایگزاسٹ (Exhaust) سسٹم میں نصب ایک اہم پرزہ ہے۔ اس کا بنیادی کام انجن سے نکلنے والے دھوئیں میں آکسیجن کی مقدار کو ناپنا ہے۔
یہ سینسر مسلسل ECU (انجن کنٹرول یونٹ) کو یہ معلومات فراہم کرتا رہتا ہے کہ ایندھن (Fuel) اور ہوا کا تناسب (Air-Fuel Ratio) کیسا ہے۔
-
اگر ایگزاسٹ میں آکسیجن زیادہ ہے، تو اس کا مطلب ہے کہ انجن پتلا (Lean) چل رہا ہے اور ایندھن کم استعمال ہو رہا ہے۔
-
اگر ایگزاسٹ میں آکسیجن کم ہے، تو اس کا مطلب ہے کہ انجن گاڑھا (Rich) چل رہا ہے اور ایندھن زیادہ استعمال ہو رہا ہے۔
یہ معلومات ملنے پر، ECU فوراً فیول انجیکٹرز کو ایڈجسٹ کرتا ہے تاکہ ایندھن اور ہوا کا تناسب ہمیشہ 14.7:1 (سٹوکیومیٹرک ریشو) پر برقرار رہے، جو کہ بہترین کارکردگی اور کم آلودگی کے لیے ضروری ہے۔

آکسیجن سینسر کی خرابی کی اہم علامات
Oxygen Sensor Kharabi کی صورت میں، سینسر ECU کو غلط ریڈنگز بھیجنا شروع کر دیتا ہے، جس سے آپ کی گاڑی کی کارکردگی پر منفی اثر پڑتا ہے۔ اہم علامات درج ذیل ہیں:
-
ایندھن کا زیادہ استعمال: یہ Oxygen Sensor Kharabi کی سب سے عام علامت ہے۔ جب سینسر صحیح طور پر کام نہیں کرتا، تو ECU فرض کر لیتا ہے کہ انجن کو زیادہ ایندھن کی ضرورت ہے اور غیر ضروری طور پر ایندھن کی سپلائی بڑھا دیتا ہے۔
-
انجن کی خراب کارکردگی: گاڑی سست رفتاری (Idling) پر غیر مستحکم ہو سکتی ہے، اور ایکسلریشن کے دوران طاقت میں کمی محسوس ہو سکتی ہے۔
-
سخت بو یا گہرا دھواں: غلط فیول مکسچر کی وجہ سے بعض اوقات ایگزاسٹ سے پٹرول یا سڑے ہوئے انڈوں (سلفائیڈ) جیسی تیز بو آ سکتی ہے، یا گہرا کالا دھواں نکل سکتا ہے۔
-
کیٹالیٹک کنورٹر کا خراب ہونا: اگر سینسر کی وجہ سے انجن بہت زیادہ “Rich” چلتا رہے، تو یہ اضافی ایندھن کیٹالیٹک کنورٹر کو نقصان پہنچاتا ہے اور اسے ناکارہ بنا سکتا ہے۔
چیک انجن لائٹ (CEL) کا روشن ہونا: زیادہ تر معاملات میں، خراب O2 سینسر پرفورمنس کوڈز کو ٹرگر کرتا ہے اور CEL روشن ہو جاتی ہے۔

O2 سینسر کی زندگی اور اسے کب تبدیل کروانا چاہیے؟
O2 سینسر مسلسل انتہائی گرمی اور کیمیکلز کا سامنا کرتا ہے، اس لیے یہ ایک ایسا پرزہ ہے جسے باقاعدگی سے تبدیل کرنا ضروری ہے۔
-
پرانے سینسر (Unheated): 1990 کی دہائی سے پہلے کی گاڑیوں میں یہ سینسر تقریباً 48,000 سے 80,000 کلومیٹر کے بعد تبدیل کروانا پڑتا تھا۔
-
نئے سینسر (Heated): زیادہ تر جدید گاڑیوں میں استعمال ہونے والے “ہیٹڈ” سینسرز کی عمر زیادہ ہوتی ہے اور انہیں تقریباً 160,000 کلومیٹر یا اس سے کچھ زیادہ فاصلہ طے کرنے کے بعد تبدیل کروانا چاہیے۔
اگر آپ کو اوپر دی گئی علامات محسوس ہوں یا آپ کی گاڑی پرانی ہو، تو سینسر کو چیک کروانا یا تبدیل کروانا ایندھن کی بچت اور ماحول کی حفاظت کے لیے ایک اچھا اقدام ہے۔ یاد رکھیں، ایک خراب سینسر آپ کی گاڑی کی مائلیج کو 40% تک کم کر سکتا ہے۔

خراب سینسر کی تبدیلی اور درست تنصیب
اگر آپ کو Oxygen Sensor Kharabi کی تشخیص ہوتی ہے اور آپ اسے تبدیل کروا رہے ہیں، تو ان باتوں کا خیال رکھیں:
-
صحیح سینسر کا انتخاب: آپ کی گاڑی کے ماڈل اور انجن کے لیے مخصوص کیا گیا سینسر ہی استعمال کریں۔ سینسر کی اقسام (جیسے Narrowband، Wideband، یا Air-Fuel Ratio Sensor) مختلف ہوتی ہیں۔
-
ایگزاسٹ لیک (Exhaust Leaks): سینسر تبدیل کرنے سے پہلے، یقینی بنائیں کہ ایگزاسٹ سسٹم میں کہیں لیک نہیں ہے، کیونکہ ایگزاسٹ لیکس بھی سینسر کو غلط ریڈنگز دے سکتی ہیں۔
-
سینسر لوکیشن: جدید گاڑیوں میں ایک سے زیادہ O2 سینسر ہوتے ہیں (Cat Converter سے پہلے اور بعد میں)۔ غلط سینسر کو تبدیل کرنے سے مسئلے کا حل نہیں نکلے گا۔ کمپیوٹر کی مدد سے یہ تصدیق کریں کہ کون سا سینسر خراب ہوا ہے۔
-
ٹارک کا استعمال: سینسر کو ہمیشہ مینوفیکچرر کے بتائے ہوئے ٹارک (Torque) کے مطابق کس کر لگایا جائے تاکہ ایگزاسٹ گیسیں باہر نہ نکلیں اور کنکشن مضبوط رہے۔

Leave a Reply